Houbigant, una dintre cele mai vechi și mai renumite case de parfumuri din Franța, crease deja parfumuri pentru Maria Antoaneta și Napoleon. Nu era, așadar, nimic insolit. Capetele încoronate i-au inspirat pe parfumieri din timpuri vechi. Unele dintre cele mai prestigioase case de parfumuri se află chiar la Versailles și sunt legate istoric de aprovizionarea curții regale. Apoi, în Florența există o parfumerie, considerată cea mai veche din lume, care comercializează „parfumul Caterinei deʼ Medici” (reconstituit, evident, cu procedee moderne și cu ingrediente actuale).
Houbigant îi dedică Mariei două parfumuri, Mon Boudoir și Quelques Fleurs Royales, pe care le asociază cu figura „celei mai frumoase regine din Europa” în serii de machete alb-negru și color. Ambele au tonuri florale, cu o predominanță a violetelor, florile preferate ale reginei. Mon Boudoir a fost retras de pe piață în 1938, la moartea acesteia. Quelques Fleurs... a fost menținut, cu titlu omagial. În onoarea Centenarului României Mari din 2018, casa Houbigant a relansat Mon Boudoir într-o formulă revizitată.
E adevărat, toate aceste reclame apăreau în publicații occidentale. Unele dintre ele ajungeau și în România, unde publicul cosmopolit din înalta și media burghezie se ținea astfel la curent cu actualitatea internațională. Dar în România regii și reginele nu aveau nevoie de apariții în presă pentru a-și iradia exemplul de distincție și gust ales. Un alt motiv este cel pentru care Maria consimte să facă reclame. Aceste apariții contribuie la campania ei de influențare a opiniei publice din Vest, începută încă de la sfârșitul Primului Război Mondial, când regina face primele demersuri de șarm, pentru a obține recunoașterea Marii Uniri de către puterile învingătoare.