Prima ediție a Muzeului pop-up Generația Millennials va fi inaugurată în perioada 8 octombrie-28 noiembrie, în patru orașe din țară
Muzeul Publicitatii

Acest nou concept expozițional va surprinde o călătorie provocatoare și interactivă în intimitatea ultimei generații cu cheia la gât. Este un proiect inițiat de Asociația ESCU, cu un format itinerant, ce va avea loc în Iași (Iulius Mall, 8-17 octombrie), Cluj-Napoca (Iulius Mall, 22-31 octombrie), Timișoara (Iulius Town, 5-14 noiembrie) și Suceava (Iulius Mall, 19-28 noiembrie).


Muzeul temporar aduce în atenția publicului generația Y, cunoscută sub denumirea populară de Millennials, sau “Peter Pan”, posibil mai analizată și disputată categorie demografică din prezent, este organizat sub forma unui ansamblu artistic contemporan care recreează scene din experiențele iconice, gusturile culturale, senzațiile, obiectele și amintirile care aparțin copiilor născuți în perioada anilor 1980-1995. Vizitatorii pot explora, în 4 expoziții distincte desfășurate în perioada 8 octombrie-28 noiembrie, în patru orașe din toată țara (Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava), fragmente din identitatea acestei generații prin lentila subiectivă a unor repere culturale importante.


Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic la care am fost prim-martori, la Michael Jordan, Backstreet Boys, jocurile copilăriei și desenele de la Cartoon Network, la felul în care era școala percepută sau viața socială a începutului de secol, ne uităm retrospectiv la oameni și figuri iconice, muzică, momente culturale și limbaj, la mișcările și ideile care au format și definit “zeitgeistul” acestei generații în blugi, care a crescut și s-a format într-o lume în continuă schimbare și nuanțare.  


Conceptul expozițional este gândit ca desfîșurare prin diferite camere tematice interactive, care vor include o colecţie de instalaţii, construcții decorative și colecții de memorabilia care recompun pasaje definitorii din adolescența milenialilor, limbajul, dar și personajele cheie care au fascinat copilăria puștilor, ajunși acum adulți, ce și-au trăit o bună bucată din viață în tranziția dintre era “analog” și cea “digitală”. 


Abordând experienţe universale ale generaţiei millennials, combinând arta şi creativitatea, muzeul creează un mediu interactiv, jucăuş şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil si distractiv pentru toată familia. Aceste construcții vor fi denumite pe rând –“Tunelul timpului”, „Supereroii”, „Camera Nostalgiei – La Școală”, „Camera Joc și Joacă”, „Camera Pop Culture”, „Camera Disco-Bairam” și „Camera Primelor Iubiri”, secondate de butaforii și panouri informative.  

“De la toate formațiile de muzică pop cu fete și băieți, la nebunia stroboscoapelor de la concertele de rave și electro, la Singur Acasă, la Sailor Moon, Scarry Movies și American Pie, Blink 182, Dexter’s Laboratory, până la toate cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și mai apoi CD-urile piratate pe care le cumpăram de la colț de stradă. Știam versurile și replicile din filme pe dinafară, trăiam prin ele și toate aceste povești și celebrități. Am trecut de la viniluri, VHS-uri, la dischete, casete, CD-uri, mp3-uri, mp4-uri, la cloud-uri. Purtam tricouri cu formațiile preferate, ne făceam tatuaje temporare, colecționam revistele cult ale timpurilor - Popcorn, Bravo, ne lipeam toate posterele prin dormitoare, scriam melodiile pe caietele dictando, țineam oracole, cele mai prețioase culegeri cu secrete ale adolescenței noastre. Acestea sunt doar câteva din simbolurile culturii pop pentru cei care și-au petrecut adolescența în mijlocul anilor ’90-2000, suntem o generaţie de învingători, de visători, de "first-timers".”


- Reprezentând 25% din populația lumii, Generația Y a primit denumirea de Millennials, după ce autorii William Strauss⁠ și Neil Howe⁠ au folosit acest cuvânt în 1987, cam pe când copiii născuți în 1982 intrau la grădiniță, iar mass-media începuse să identifice potențiala lor legătura cu zorii noului mileniu. 9 din 10 mileniali trăiesc în economii emergente, fiind cel mai urbanizat grup de adulţi tineri din istorie, iar în momentul de față au ajuns să reprezinte până la 35% din forţa de muncă din lume și sunt cea mai educată generație de pe glob. Muzeul regrupează o colecție de referințe comune și marcatori dintr-un mediu cultural fantastic de viu și bogat al ultimilor decenii, prin care rezonează cel mai mult milenialii.


***

Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:

  • Inițiat și organizat de: Asociația Escu
  • Sponsorizat și cu găzduirea: Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca, Iulius Mall Suceava și Iulius Town Timișoara. 
  • Producția expozițională este în întregime realizată din materiale reciclabile, sub marca FOLDO

Despre Asociația ESCU:

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 - 2021, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și O scurtă istorie a amorului în România și Muzeul Generației Millennials. Website: www.asociatiaescu.ro


Despre IULIUS:

Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 30 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. IULIUS deține un portofoliu de retail de peste 300.000 mp în două proiecte mixte de revitalizare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara) și 3 mall-uri regionale (Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca și Iulius Mall Suceava), spații vibrante care atrag peste 69 de milioane de vizitatori în fiecare an. IULIUS este un reper și pe segmentul office, operând 13 clădiri de birouri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în cadrul rețelei naționale United Business Center, unde își au sediul peste 60 de companii, cu peste 15.000 de angajați. Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care se armonizează indentității comunităților din care fac parte și sunt singurele care  integrează grădini ample, aducând natura în mijlocul orașelor, între oameni. Mai  multe informaţii pe: www.iuliuscompany.ro.


 

Made in RO: Muzeul Publicității și brandurilor românești

De către Andreea Danescu-Raicu 27 Apr, 2023
Mii de exponate introduc vizitatorii într-o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană. - Expoziția poate fi vizitată zilnic în perioada 06 - 21 mai la ERA Shopping Park Oradea, între orele 10:00 și 22:00, cu intrarea gratuită-
De către Muzeul Publicității 18 Sep, 2021
Ideea lui Emil Racoviță de a se organiza o instituție de stat a turismului se materializează în anul 1926 când se fondează (prin legea sanitară) Oficiul Național de Turism (ONT), încorporat în Ministerul Sănătății, cu sarcina de a coordona activitatea stațiunilor baleno-climaterice din țară, dar și ca organism privat de propagandă și dezvoltare a turismului. Acesta a fost transformat prin lege, în 1936, într-un organism de stat subordonat Ministerului de Interne, cu atribuții de îndrumare și control în domeniul turismului intern și internațional.
17 Sep, 2021
Televizoare, radioreceptoare, combine muzicale, diverse produse audio, monitoare şi alte echipamente electronice destinate industriei de tehnică de calcul, automatizări, utilizabile inclusiv în domeniul electronicii medicale. Sunt câteva din produsele realizate de Întreprinderea “Electronica” Bucureşti.
17 Sep, 2021
La drum cu Arici Pogonici și Piticot în căutarea anilor de inocență românești. Meşteşugarii şi industriaşii României interbelice nu au prevăzut sfârşitul fabricării jucăriilor autohtone atunci când au deschis fabricile şi atelierele. Confiscate de comunişti, au ajuns o adevărată industrie.
17 Sep, 2021
Povestea Arctic, liderul pieței românești de produse electrocasnice, începe în urmă cu aproape 50 de ani, în 1970, când la fabrica de la Găești erau produse primele frigidere, o parte însemnată a producției luând încă de atunci calea exportului. La fabrica de la Găești s-au produs primele frigidere cu compresor din România sub o licență franceză Thomson – Houdson – Hotchkiss – Brandt.
De către Florin Dumitrescu 17 Sep, 2021
La începutul anilor ’90, duelul publicitar dintre Pepsi şi Coca-Cola ne-a fost importat pe ecrane şi panouri fără mari eforturi de adaptare la specificul românesc. Ani de-a rândul ni s-a spus că Pepsi este “the choice of a new generation” (uneori chiar fără efortul traducerii), adică un brand tineresc, proaspăt şi îndrăzneţ. În schimb, Coca-Cola ne era ipostaziată ca „always Coca-Cola” șo „the real thing”, făcând adică parte dintre elementele constitutive ale universului, alături de stele care “will always shine” şi păsări care “will always sing”. Cu alte cuvinte, un brand clasic, istoric, cu anvergură de lider. Era poziţionarea globală din acea vreme, cu care cei doi mari salepgii multinaţionali păreau să se fi împăcat, ca într-un armistițiu. Deschiderea unui front nou, pe pieţele emergente ale Europei de Est, nu părea să-i intereseze.
Mai multe articole
Share by: