"Ediția din acest an este o incursiune într-o lume colorată și plină de imagini, sloganuri, contururi, mărci, personaje și aspirații ce arăta că nostalgia ne poate face să ne reîndrăgostim de micile detalii fermecătoare, de o istorie în miniatură a tot ceea ce reprezintă România. Reclama sau „sufletul comerțului“, cum mai este denumită, oferă o radiografie onestă a societății și a micilor și aparent neînsemnatelor obiecte mundane, ce fac parte din istoria economică și creativă a României, dar și din intimitatea ei, cu tot ce ține de preferințele de consum, de mentalități, lifestyle și mituri sociale.
Nu există în momentul de față o altă posibilitate să descoperiți o colecție-cabinet de curiozități mai complexă și documentată, care cuprinde, sub aceeași pălărie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi: șoșoni Mociornița, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și ale Oficiului Național de Turism, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola și CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica ROM, mașinăriile de gătit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica și Tehnoton Iași, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi mărcile anilor ’90 care au anunțat sosirea capitalismului și multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor și ajung piese de muzeu”– Andreea Dănescu, Președinte Asociația ESCU.