Ungurii, de pildă, puseseră la punct o cremă anti-calviţie despre care se spunea că dă rezultate absolut sigure. Sovieticii se lăudau cu alifiile lor din venin de viperă şi efectele lor benefice în tot felul de afecţiuni ale articulațiilor. Iar bulgarii au știut să-și marketizeze uleiul de trandafiri ca un veritabil panaceu. Ei bine, lupta cu efectele nedorite ale vîrstei ne-a revenit nouă, românilor.
Dr. Ana Aslan (1897-1988) era deja o personalitate în lumea românească în 1952, atunci cînd pune la punct formula Gerovitalului, doctoria care învinge bătrîneţea. Fusese în tinerețe una dintre primele militante feministe de la noi. Peste ani, ca medic, avea să se dedice luptei cu îmbătrînirea, temă care avea să acapareze interesul global în secolul următor. Atracţia exercitată de opera vizionarei Ana Aslan asupra asupra lumii întregi poartă un nume: Gerovital, brandul-miracol care, decenii de-a rîndul, a dat specificitate României în domeniul farmaceutic, cosmetic şi turistic.
La baza preparării Gerovitalului H3 stă novocaina (denumită ştiinţific procaină), folosită de obicei ca anestezic. Ideea folosirii novocainei îi este dată doctoriţei Aslan de experienţa nemijlocită a tratării bolnavilor: e contextul în care verifică efectul substanţei în ameliorarea tulburărilor distrofice legate de vîrstă. Perfecţionările ulterioare au mers împreună cu diersificarea gamei. Alături de Gerovital H3, au apărut în timp Gerovital Plant şi Aslavital. Alături de medicament, au apărut cosmeticele, într-o gamă tot mai variată.